Hej, jag har en Milesight socket som ansluter via Lora som jag vill skicka data till så att jag kan "kontrollera" den. Men jag vet inte hur jag ska lyckas med detta via MQTT. Jag började i Node-Red men testar nu via Data fiddler under Workbench för att utesluta eventuella fel konfiguration i Node-Red. Jag testar mot funktionen för "payload" som är den enda som innehåller en topic_write. Men vet inte riktigt vad jag ska skicka för att kunna få data till enheten via MQTT->Chirpstack->GW->Device.
Jag kör IoTOPENs chirpstack och min gateway kör enbart "packet-forwarder", ChirpStack Gateway Bridge är inte installerat på gateway. Enheten är klass C och skickar jag data via "Enqueue downlink payload" i Chirpstack så funkar det. Jag kan skicka kommando för av/på. Det jag skickar är hex-data som är omgjort till Base64 på den porten som Milesight upper i deras dokumentation. Frågan är hur jag lyckas med detta via MQTT och direkt från plattformen/node-red. När jag försöker via data fiddler ser jag det i dataflödet men ser inget om jag kollar under "device data/lorawan frames under min enhet i Chirpstack.
Någon som har tips/ideer hur jag kan göra detta?